![]() |
Batteriflytt från styrbord midskepps |
Lite beräkningar för dimensionering. Genom att kablarna blir 6 m längre när batterierna flyttas kommer detta att ge upphov till ett visst ökat spänningsfall mellan batterierna och främst startmotorn och generatorn. Andra förbrukare, som kyl, nav-instrument, etc. drar jämförelsevis så lite ström så att spänningsfallet som dessa ger kan försummas. Vi dimensionerade på följande sätt: Kritiska ledningen är Motor-PLUS. Brukar-PLUS. |
Rostfritt ankare med kätting och ankarspel i ankarboxen (ej standard).
Solpanel på 52W, med NAPS-laddare från 2007. "Äkta" teak (ej fanér) på däck och även på rufftaket (ej standard).
Dynor som täcker hela sittbrunnsbänkarna (ej standard)..
Sittbrunnstält kopplat till sprayhooden. Stora öppningsbara "fönster" på sidorna och bak (ej standard).
Den rostfria bågens fastsättning i sargen och vinschfickan, en av många välgjorda detaljer på sittbrunnstältet.
Ända 32:an med skön teak även på badplattformen (ej standard).
Nytt rullstorsegel av fullattetyp och ny rullgenua från 2008. Båda i pentexduk.
Förpiken med extra bäddmadrass. Luckor för att förenkla stuvning under britsen (ej standard). Durkmattor på alla golvytor (ej standard).
Akterruffen. Lägg märke till utblåset från värmaren. Det finns utblås på toaletten, akterruffen, förpiken, pentryt och salongen (ej standard).
Glas hyllan ej standard.